top of page

מגבלות ויכולות של בדיקת ינשוף

בדיקת הינשוף היא אחד מהכלים היותר נפוצים בעת ביקורות בקרב נהגים שיצאו להתהולל, בין אם זה בערב של חגיגות ובין אם זה בסוף שבוע טיפוסי. רבים מהנהגים עוברים את בדיקת הינשוף ונמצאים שיכורים, על אף שהמציאות הינה שונה לחלוטין.

רמת המהימנות של הבדיקה אל מול כמות האלכוהול המותרת בחוק הוטלה בספק במקרים רבים, וכעת אנחנו למדים שיש הרבה מה לעשות במקרה של הרשעה או קבלת דו"ח לא מוצדק.

אולם, חשוב שתזכרו: במקרים בהם נעצרתם על ידי שוטר ונמצאתם שיכורים בבדיקת הינשוף או על ידי בדיקות אחרות, חשוב מאוד לפעול ללא דיחוי למניעת סנקציות קשות אשר חלות על עבירת נהיגה בשכרות.

מהי רמת הדיוק של בדיקת ינשוף לבד

רמת הדיוק של הבדיקה נמצאת בסטייה קיצונית, ותלויה במידה רבה בהחלפת הפייה וההמתנה שבין נבדק לנבדק. כמו כן, נמצא כי אדם שאכן שתה כמות גדולה מן המותר ונמצא שיכור, ובבדיקה לאחריו נבדק אדם שלא היה בגופו אלכוהול כלל וכלל - שניהם ימצאו שיכורים באותה מידה בדיוק! בנוסף, בדיקת הינשוף מזהה הדי אלכוהול הנובעים לכאורה גם ממשתנים שונים המושפעים מסממנים פיזיים כמו חום גוף, אנמיה, המוגלובין נמוך, וחומרים כימיים בגוף הזהים לתגובה הכימית של אלכוהול וסמים, שעלולים להוביל לכך שתימצאו שיכורים בבדיקה, גם אם לא שתיתם אפילו טיפה אחת של אלכוהול.

 

האם נכון להסתמך אך ורק על בדיקת הינשוף?

לא. לאור הסיבות שצויינו לעיל, עולה כי אין לנו יכולת לדעת האם השוטר הקפיד על כל הנהלים כמו מרווח זמן בין בדיקת ינשוף אחת לאחרת. רבים אינם מודעים לכמות האלכוהול המותרת לשתייה על פי הבדיקה. ובכן, הכמות המותרת על פי החוק החדש היא 240 מיקרוגרם אלכוהול, כלומר, שתי מנות משקה בלבד. חשוב לציין כי בפועל, כמות האלכוהול המיוחסת לנהיגה בשכרות היא 290 מיקרוגרם אלכוהול.

יחד עם זאת, בדיקת הינשוף יכולה לזהות אתכם כשיכורים גם במידה ושתיתם כמות פחותה מזו. לכן, אם נמצאתם שיכורים אך אתם בטוחים שהבדיקה לא תואמת למציאות, מומלץ לפעול באופן מהיר ולהיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה.


 

מה קורה במידה ונמצאתם אשמים בנהיגה בשכרות על פי בדיקת ינשוף?

במקרה כזה יפסל רשיונכם באופן מיידי ע"י קצין משטרה, וגם הרכב יוחרם/יתפס ל- 30 יום לפחות, בין אם הוא שלכם ובין אם לא. זהו טיפ חשוב ביותר לבעלי הרכבים – שימו לב למי אתם מרשים לנהוג ברכבכם. במקרה של הרשעה תוכל להגיע פסילת הרישיון לכדי שנתיים, בנוסף לפסילה על תנאי ולקנס כספי גבוה.

 

נמצאתם שיכורים ואתם בטוחים שרמת האלכוהול בדם שלכם נמוכה. מה עושים?

השוטר ביקש מכם לבצע את בדיקת הינשוף? בצעו אותה ואף צלמו אותה בוידאו לצורך מתן הוכחות בבית המשפט, במידה וזו תמצא אתכם שיכורים. דעו שמותר לכם לבצע בדיקת דם אשר מוכיחה באופן מדויק האם קיימת בדמכם כמות גדולה של אלכוהול מהמותר, אם בכלל. זוהי ההוכחה המוצקה ביותר שזיכתה רבים שגילו עירנות ונגשו לבית החולים מיד לאחד קבלת התשובות החיוביות והדו"ח. הבדיקה אמנם עולה סכום סימלי, אבל פסילת רישיון הנהיגה והרשעה יעלו לכם הרבה יותר...

גלו זהירות וערנות. אל תקבלו את הדברים כמו שהם, אך יחד עם זאת הקפידו לנהוג באופן אחראי וחוקי.


14 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page